lauantai 27. kesäkuuta 2015

Haaveista totta

Tänä vuonna olen saanut toteuttaa monta haavetta.
Uusin parivaljakko saapui tänään, Krookus ja Orvokki.
Krookus, pomo, takana ja Orvokki edessä.
Ne muut toteutuneet haaveet on ne sussex kanat, potager ja kasvihuone.
Potager, eli siis kasvimaa on kyllä kesken, ja niin on kyllä kasvihuonekin, vaan niin valmiit ettei käyttöä haittaa. Sussex kanat (ja kukon) löysin kuin löysinkin niin läheltä että kehtasin vielä lähteä hakemaan, toinen vaihtoehto olisi ollut orpingtonit, mutta ulkonäöllisesti sussexit miellytti enemmän.

Nämä on ollut minulle tosi tärkeitä asioita, ihan senkin takia etä viime vuosi oli henkisesti ja taloudellisesti todella raskas. Miehen lomautus venyi todella paljon pidemmäksi mitä osattiin arvata ja minä olin vielä kotihoidontuella, joka ei paljon ole, ei. Ja olinhan vielä raskaana ja väsynyt senkin takia. Tuntuu että tämä vuosi on ollut oikein korkojen kera korvaus viime vuodesta. Just nyt elämä on ihanaa, eikä pienet vastoinkäymisetkään hetkauta niin paljon.
Vastoinkäymisiä oli sitten viimeksi tänään, kun sattui kuttujen hakumatkalla pieni viivästys.
Tuo tie mitä mentiin olisi kyllä ollut muuten aivan ihana ajaa, mutkia ja mäkiä, niin että mahanpohjasta otti, ja kaunista maalaismaisemaa, mutta tie oli juuri lanattu ja siinä oli paljon isoja teräviä kiviä pinnalla, mitä sitten rengas otti vähän nokkiinsa. No onneksi vararengas oli kunnossa ja matka jatkui taas pienen viivästyksen jälkeen. Takaisin kotiin tultiin kyllä ison tien kautta, ei kokeiltu enää onneamme.

3 kommenttia:

  1. Onnea vaan! Se on ihanaa, kun on haaveita. Vielä ihanampaa on, kun ne toteutuvat!

    VastaaPoista
  2. Onnea. Vuohet on ihania <3 Mä haaveilen, että löytäisin mun vuohelle poikaystävän, mutta kun se pitäis olla kääpiö niin en ole löytänyt sopivan läheltä sellaista.

    VastaaPoista